11 באפריל 2022 |

בשנים האחרונות מבצע ד"ר וגמייסטר יחד עם עמיתים בארץ הליך מהפכני הכולל ניתוחים מסוג אידוי / רזיום (אידוי הערמונית), הנחשבים לאלטרנטיבה מתקדמת בעלת הצלחות מוכחות עבור מטופלים המתמודדים עם הגדלה שפירה של בלוטת הערמונית.

"הטיפול הכירורגי מול תופעת ערמונית מוגדלת מתחלק בין ניתוחים פתוחים הדורשים חתך באזור הבטן, לבין ניתוחים סגורים המבוצעים באמצעות סכין חשמלי או לייזר דרך פתח השופכה או השופכה עצמה", מדגיש ד"ר יונתן וגמייסטר, מומחה לכירורגיה אורולוגית זעירה-פולשנית במרכז הרפואי אסותא באר-שבע.

"המשותף לכל סוגי הניתוחים הללו הוא עצם היותם מבוססים על עקרון כריתת החלק החוסם הגורם לאצירת שתן. בכל אחד מהם נדרש אשפוז הנע בין יממה לחמישה ימים", כך לדבריו.
בשנים האחרונות מבצע ד"ר וגמייסטר יחד עם עמיתים בארץ הליך מהפכני הכולל ניתוחים מסוג אידוי / רזיום (אידוי הערמונית), הנחשבים לאלטרנטיבה מתקדמת בעלת הצלחות מוכחות עבור מטופלים המתמודדים עם הגדלה שפירה של בלוטת הערמונית.

"ניתוח ה-אידוי / רזיום נכנס לארץ רק בשנים האחרונות ונחשב לפורץ דרך. הוא מאפשרים לפתור את בעיית החסימה ממנה סובל אחוז לא מבוטל של גברים בניתוח קל, יחד עם חזרה מהירה לשגרת חיים רגילה. בסוג ניתוח זה, לא נעשית כריתה של הערמונית אמנם, אך עדיין מדובר בניתוח פולשני, שכן יש צורך להיכנס לשופכה. ההבדל הוא שבניתוח זה מוזרק קיטור בחום של 70 מעלות במספר נקודות בתוך הבלוטה. הקיטור נספג בתאי הערמונית המוגדלת, וגורם למוות תאי שתכליתו להקטין את הבלוטה לממדים רגילים על פי הנורמה".

לדברי ד"ר וגמייסטר, ניתוחי אידוי / רזיום כוללים מספר יתרונות משמעותיים, שהופכים את הבחירה בהליך כירורגי זה לאפקטיבי על פני חלופות כירורגיות אחרות. "מדובר בניתוח קצר ביותר שאורך בין 15-10 דקות בלבד, ללא צורך באשפוז לאחריו, כאשר השחרור של המטופלים מתבצע תוך שעתיים לכל היותר מגמר הניתוח. רק לאחרונה יצא לי לנתח חולה בן 92 שעבר את הפעולה בקלות ושוחרר מיד לביתו. בנוסף, אין לניתוח סיבוכים משמעותיים או דימום מהסיבה הפשוטה שלא מתבצעת כריתה. עובדה זו מאפשרת לבצע ניתוחי REZUM גם במטופלים עם מחלות רקע משמעתיות ובהרדמה חלקית בלבד".

עוד מוסיף ד"ר וגמייסטר כי שיטה ניתוחית זו אינה דורשת הפסקה של  הטיפול במדללי דם, וכמו כן, שיטה זו לא גורמת לשפיכה אחורית, תופעת לואי שכיחה לאחר ניתוחי ערמונית בשיטות אחרות. זו הסיבה שמדובר בניתוח מהפכני עבור גברים צעירים, המעוניינים לשמור על פוריות ותפקוד מיני תקין".

מקור המאמר: https://www.themarker.com/labels/mens-health/1.10404354

לַחֲזוֹר